تفرجگاه

سلام من سارام و اینجا تفرجگاه محلی برای گشت و گذار و تفریح مثل ایده های جالب و سرگرم کننده با بازی پس با من همراه شوید.

تفرجگاه

سلام من سارام و اینجا تفرجگاه محلی برای گشت و گذار و تفریح مثل ایده های جالب و سرگرم کننده با بازی پس با من همراه شوید.

بهترین بازی فکری برای تقویت حفظه و تمرکز

این بازی یکی از بهترین سرگرمی های دنیاست اما تمام مزایای آن به سرگرمی محدود نمی شود! این بازی می‌تواند یک حافظه‌دار عالی و جذاب باشد. تقویت حافظه با بازی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از حملات دائمی فراموشی است. در زمانه ای که زندگی سرعت بی نهایتی دارد و حافظه ما 24 ساعته در حال کار و تلاش است، بازی می تواند زنگ تفریح و نوعی بازیابی حافظه باشد. حتما از شما پرسیده شده است که کدام بازی ها می توانند به پیشرفت و رشد ذهنی ما و تقویت هوش و یادگیری کمک کنند؟ در این مقاله پاسخ این سوال را خواهید خواند.


مهمترین مزایای بازی برای تقویت حافظه و ذهن


انجام بازی‌ها، به‌ویژه بازی‌های فکری، مغز را به چالش می‌کشد، باعث می‌شود به مسائل مختلف فکر کند و در نتیجه فعال‌تر شود. مغز عادت به استراحت ندارد و زمانی که برای مدت طولانی کار جدیدی انجام نمی دهید، احساس بازنشستگی می کند و مشکلات مختلفی برای شما ایجاد می کند، اما یک بازی خوب از سلول های مغز شما برای سالم ماندن و جوان ماندن استفاده می کند. تقویت حافظه با بازی فکری  یکی از بهترین راه ها برای محافظت از اطلاعات و دانش ماست.


1. بازی هوش را افزایش می دهد.


برخلاف تصور ما، هوش یعنی IQ ثابت نیست و قابل تقویت است. بازی های ورقی، به خصوص بازی های ذهنی، ما را در موقعیت های مختلفی قرار می دهد و ما را وادار می کند به روش های مختلف برای یافتن راه حل فکر کنیم. تحقیقات علمی نشان می دهد که بازی های ذهنی ضریب هوشی را افزایش می دهند.

2. بازی روی قدرت تمرکز تاثیر می گذارد.

یکی دیگر از مزایای درخشان بازی افزایش تمرکز است. بازی تخته ای شما را مجبور می کند که هر بار فقط به یک چیز فکر کنید، در غیر این صورت ممکن است حریف از شما سبقت بگیرد. این کار توانایی ذهن شما را برای تمرکز روی یک کار افزایش می دهد.


3. بازی هوش هیجانی را تقویت می کند.

یکی دیگر از مزایای بازی این است که علاوه بر تقویت حافظه با بازی، می توانیم هوش هیجانی خود را نیز تقویت کنیم. هوش هیجانی یعنی مهارت ها و شایستگی های اجتماعی ما و باعث می شود در موقعیت های مختلف تصمیمات خوبی بگیریم و عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.


معرفی انواع بازی های تقویت حافظه و هوش برای اوقات فراغت شما

1. پازل:

پازل یک بازی قدیمی و نوستالژیک است که هرگز از بین نخواهد رفت. این بازی نه تنها لذت بخش است و می تواند شما را سرگرم کند، بلکه انتخاب خوبی برای تقویت حافظه با بازی است. بازی پازل یکی از بهترین تقویت کننده های مغز است زیرا در هر دو طرف مغز کار می کند و ارتباط بین سلول های مغز را افزایش می دهد.

2. پنتاگو:

یکی دیگر از انواع بازی برای تقویت حافظه بازی پنتاگو است. این بازی جوایز زیادی دریافت کرده و از طرف متخصصان تحسین شده است. بازی پنتاگو نه تنها نوعی تمرین ذهنی است، بلکه باعث می‌شود مهارت‌های حل‌مسئله و هوش هیجانی‌تان تقویت شود. در این بازی شما باید سعی کنید مهره‌هایتان را روی صفحه افقی، عمودی یا اریب پشت سر هم ردیف کنید.

3. ساگرادا:

ساگرادا یک بازی فکری به‌شدت جذاب است؛ بازی‌ای که نه‌تنها باعث تقویت مغز و حافظه می‌شود، بلکه لحظه‌های جذابی برایتان می‌سازد و در را به روی شادی و هیجان باز می‌کند. در بازی ساگرادا شما باید تاس‌ها را انتخاب کنید و به صفحه‌تان ببرید. ساگاردا تمرکز زیادی می‌طلبد و ذهن بازیکنانش را به کار می‌گیرد، بنابراین برای تقویت حافظه مفید است و از بیماری‌هایی مثل آلزایمر جلوگیری می‌کند.

4. راز جنگل:

راز جنگل را به خاطر دارید؟ همان جنگل اسرارآمیز که برای یافتن گنج، دانه های کاجمان را جابجا کردیم و از کارت های آن استفاده کردیم. راز بازی جنگل می تواند یک انتخاب طلایی برای تقویت حافظه با بازی باشد زیرا نیاز به هوش و تفکر دارد و ذهن شما را به چالش می کشد.

5. بازی مونو پولی:

Monopoly یک بازی فکری محبوب است که علاوه بر سرگرمی و محافظت از مغز، ویژگی های زیادی نیز دارد. بازی مونوپولی مهارت های مالی، سرمایه گذاری و ریسک پذیری شما را بهبود می بخشد و در عین حال هوش و حافظه شما را تقویت می کند. در این بازی شما سرمایه گذاری می کنید و در حالی که از رقابت با هم تیمی های خود لذت می برید، وارد پازل های مالی می شوید.

6. مافیا:

حتما نام مافیا را شنیده اید، بازی گروهی و فکری معروفی که این روزها در بازار بورس طرفداران زیادی دارد. در این بازی کارت ها بین بازیکنان توزیع می شود و هر فرد به گروه های مختلفی مانند مافیا یا شهروندان می پیوندد. Mafia Nights یک بازی عالی برای بهبود حافظه شما با بازی است، زیرا شما باید همیشه باهوش باشید، فکر کنید و تشخیص دهید.

7. بازی کهربا:

بازی دیگری که می توانید برای آرامش و تقویت مغز او روی آن حساب کنید بازی کهربا است. این بازی جذاب و هیجان انگیز بر اساس جمع آوری سکه و جواهرات است. در طول بازی آمبر باید همیشه هوشیار باشید و از ذهن خود استفاده کنید در غیر این صورت بازی را باخته اید. این فعالیت مداوم مغز منجر به تقویت حافظه می شود و از آلزایمر و عدم تمرکز جلوگیری می کند.

حرف آحر:

مغز ساختار پیچیده ای دارد و دوست ندارد استراحت کند. وقتی در طول روز مدام مشغول کارهای تکراری هستیم و مدام در مسیرهای تکراری رفت و آمد می کنیم کم کم سلول های مغزمان می سوزد و توانایی ذهنی ما کاهش می یابد. بازی مغز در واقع فرصتی برای تمرین مغز و جوان نگه داشتن آن است. تقویت حافظه با بازی توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه می شود و می تواند فضاهای خانوادگی و دوستی را پر از شادی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد